Arts EntertainmentArts EntertainmentMusicMoviesTVArts ExhibitsPerforming ArtsReality TVCelebrityPop CultureAnimationYoung Adult FictionBooksMovie ReviewsComic BooksNewsNewsTop NewsInternational NewsStrange NewsScience SpacePoliticsElectionsEnvironmentExtreme WeatherGovernmentCrime CourtsBusiness Cheap NFL Jerseys China FinanceSameSex MarriageSmall BusinessStock MarketGun ControlGlobal WarmingPersonal FinanceDemocratRepublicanPolitical BuzzMarketing and PRImmigrationLeisureLeisureFood DrinkTravelSpa BeautyAutos MotorcyclesBars ClubsRecipesDrinksBudget TravelDIY MechanicAuto ReviewsNatural BeautyLuxury TravelMakeupHair NailsTechTechGadgets TechVideo GamesInternetTech Arts EntertainmentArts EntertainmentMusicMoviesTVArts ExhibitsPerforming ArtsReality Wholesale Jerseys From China TVCelebrityPop CultureAnimationYoung Adult FictionBooksMovie ReviewsComic BooksNewsNewsTop NewsInternational NewsStrange NewsScience SpacePoliticsElectionsEnvironmentExtreme ParentingHealth FitnessEducationReligion SpiritualityWeight Loss DietingWeddingsGardeningHome Cheap Jerseys Free Shipping SportsRecreational SportsCollege SportsGeneral SportsFantasy SportsMotorsportsHunting FishingHikingCampingRunningEquestrianWater SportsAction SportsEndurance SportsRecreation. Kobe Bryant, who plays for the Los Angeles Lakers basketball team, stands accused of raping a 19yearold college student in the Colorado town of Eagle on 30 June.Cheap Nike NFL Jerseys China The BBC's David Willis in Eagle says that although American sport and basketball in particular has seen its share of sex scandals there have been few, if any, to rival the Bryant case.10 Reasons Why Being Famous Isn't All That Greatby Fotinoula Gypsyy3 years ago Oklahoma City Thunder AllStar Kevin Durant took to Harlem last night to play a little ball. Apparently things went swimmingly.Wholesale NFL Jerseys Online Yeah, I know, who's really going to guard him out there, right? Say what you will, that's an impressive performance. Coach Outlet Coach Factory Outlet Coach Outlet Store Coach Handbags Outlet Coach Outlet Coach Factory Outlet Coach Outlet Coach Handbags Coach Site Michael Kors Outlet Michael Kors Handbags Outlet Cheap Michael Kors Michael Kors Outlet Michael Kors Handbags Outlet Cheap Michael Kors Michael Kors Outlet Michael Kors Handbags Outlet Cheap Michael Kors
cheap nfl jerseys china cheap nfl jerseys free shipping wholesale nhl jerseys china wholesale jerseys from china cheap nfl jerseys free shipping cheap nfl jerseys for sale cheap jerseys free shipping wholesale nfl jerseys from china cheap nfl jerseys sale cheap nike nfl jerseys china wholesale jerseys free shipping cheap nfl jerseys wholesale wholesale nfl jerseys online cheap nfl jerseys wholesale china jerseys wholesale cheap coach handbags outlet authentic designer handbags cheap coach handbags outlet cheap coach purses outlet discount coach bags coach bags sale coach purse outlet cheap real coach purses coach handbags sale online coach purse outlet michael kors outlet online store cheap michael kors bags cheap michael kors purse michael kors factory outlet online cheap michael kors handbags cheap michael kors purses michael kors bags outlet online cheap michael kors purse michael kors handbags discount
Fotoğrafçılık Meslek Standardı
 

    Anasayfa

    Forum

       Ariv

       Resimler

  Fotoðrafçý Odalarý

     Arama

     yeler       

     letiim         
 
Tarihçe
Fotoğrafçılık Meslek Standardı
 
  
     Fotoğrafçılık Meslek Standardı
 
Fotoğrafçılık Meslek Standardı

Fotoğrafçı

 

(Seviye 3) 

Fotoğrafçı, kendi başına ve belirli bir süre içerisinde, fotoğraf çekimi öncesi hazırlıkları yapma, görüntüye estetik yorum katma, makine ve ışık ayarlarını yapma, fotoğraf çekme, sayısal görüntü işleme, kopyalama tekniklerini uygulama, film ve kart okuma, rötuş ve fotokimyasal laboratuvar çalışmalarını yapma bilgi ve becerisine sahip nitelikli kişidir.


 

 

 

 

 

Ağustos 1998

Revizyon 0

 

 

Şubat 1998


ÖNSÖZ

 

            Ülkemizde son  yıllarda yapılan bütün çalışmalarda Türk ekonomisinin uluslararası rekabet gücünün artırılması ve  başta  Gümrük Birliği olmak üzere Avrupa Birliği ile bütünleşme süreci hedeflenmiştir. 1990’lı yıllarda yaşanan hızlı küreselleşme süreci, giderek artan teknolojik yenilikler ve uluslararası pazarlardan pay kapma yarışları, ülkelerin insan kaynaklarını geliştirmeye yönelmesine neden olmuştur. Çalışanların iş değiştirme ve iş bulma yeteneğiyle doğrudan ilgili olarak işgücü hareketliliğinin artırılması, işgücü piyasasının şeffaflaştırılması ve verimliliğin artırılması istihdamla ilgili her türlü  girişimde öne çıkmaktadır. Çalışma yaşamının istediği ve ihtiyaç duyduğu insanların  niteliklerinin tanımlanmasında, iş yaşamınca geliştirilen ve benimsenen meslek standardları büyük önem taşımaktadır. Bu standardlara uygun  insan  yetiştirilmesi ve istihdamı ise ancak  meslek standardları hazırlandıktan sonra gerçekleştirilebilecektir.

 

            Ülkemizde meslek standardları ve belgelendirmeye ilişkin en geniş kapsamlı   girişim, “İstihdam ve Eğitim Projesi” kapsamında, Devlet, işçi ve işveren kesimini temsil eden kuruluşların oluşturduğu Meslek Standardları Komisyonu (MSK) tarafından yürütülmektedir. Bu komisyonda:  Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı (ÇSGB), İş ve İşçi Bulma Kurumu (İİBK), Devlet Planlama Teşkilatı (DPT), Türkiye Esnaf ve Sanatkarları Konfederasyonu (TESK),  Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB), Türkiye İşveren Sendikaları Konfederasyonu (TİSK),  Türkiye İşçi Sendikaları Konfederasyonu (TÜRK-İŞ) ile gözlemci üye olarak Mesleki Eğitim ve Küçük Sanayi Destekleme Vakfı (MEKSA) temsilcileri bulunmaktadır. Teknik çalışmalar MSK’nun kararları doğrultusunda, uygulama birimi olan Araştırma ve Teknik Hizmetler Birimi (ATHB)  tarafından, Almanya’da faaliyet gösteren Federal Mesleki Eğitim Kurumu (BIBB)’nun  teknik yardımları ile  yürütülmektedir.

 

            Elinizdeki bu standard,  ülkemizde istihdam ve eğitim arasında sağlam köprüler kurmak, istihdamı geliştirmek  amacıyla oluşturulan  “İstihdam ve Eğitim Projesi”nin  sekiz bölümünden biri olan  Meslek Standardları ve Belgelendirme  Sistemi  bölümü  çalışmaları çerçevesinde hazırlanmıştır. Sözkonusu standard, Fotoğrafçılık meslek dalında 3. seviyede çalışan  bir kişinin yapması gereken görev ve işlemler ile sahip olması gereken genel bilgi ve becerileri göstermektedir. Bu alanda bizzat faaliyet gösteren  kişilerden oluşan bir çalışma grubu tarafından, üç gün süren  teknik  çalışma sonunda  oluşturulmuştur. Sözkonusu grubu oluşturan kişiler, ülkemizde faaliyet gösteren değişik büyüklükteki (küçük-orta-büyük) işletmelerden MSK/ATHB kanalıyla davet edilerek bir araya getirilmiştir.  Bu standard daha sonra MSK tarafından önerilen ilgili kuruluşlara gönderilmiş ve görüşleri alınmıştır.  Meslek Standardları ve Belgelendirme çalışmalarımıza teknik elemanlarını göndermek suretiyle destek veren  işletmelere ve değerli  bilgilerini bizlerle paylaşan ve  elinizdeki bu standardı hazırlamamıza yardım eden; Sayın Aykut FIRAT (Fırat Color San. Tic. Ltd. Şti.), Sayın Çetin ATABAY (Park Foto), Sayın Süleyman DOĞAN (Doğan Fotoğraf San. Ltd. Şti.), Sayın Oğuz ODABAŞ (Medya Fotoğrafçılık), Sayın Ata ARIKAN (Stüdyo Bil Color), Sayın Ali Nazmi KARALI (Ajans Koral), ve ayrıca, hazırlanan meslek standardına değerli görüşleri ile katkıda bulunan başta MSK üyesi kuruluşlar ve alt teşkilatları olmak üzere, ilgili tüm kuruluşlara teşekkür ediyoruz.

 

            Meslek Standardı  geliştirme çalışmalarımızı  daha sonra sınav ve belgelendirme sistemi oluşturma faaliyetleri izleyecektir. Ülkemizde istihdamın geliştirilmesine önemli katkılar yapacağına inandığımız bu çalışmanın, bu yolda yapılacak başka çalışmalara ışık tutmasını,  yeni girişimlere  vesile olmasını diliyoruz.

 

 

 

Hasan ÖZCAN

Meslek Standardları Komisyonu Başkanı

TESK Genel Sekreteri


 

 

 

 

 

 

 

 

İÇİNDEKİLER

 

 

   I.       Meslek Standardı

 

II.      Unvan ve Tanımı

 

III.     Fotoğrafçı'nın Yaptığı  Görev ve İşlemler

 

IV.    Genel Olarak Kullanılan Araç, Gereç ve Ekipmanlar

 

V.      Genel Bilgi ve Beceriler

 

VI.    Genel Tutum ve Davranışlar

 

VII.   Uluslararası Standard Meslek Sınıflandırma Sistemi (ISCO-88)

ile Karşılaştırma

 

   VIII. Avrupa Birliği’nce Ortak Kabul Gören Meslek Profilleri

ile Karşılaştırma

 

    IX.   Mesleğin Bugünkü Durumu ve Gelecekteki Eğilimler

 

IX.I.   Türk İşgücü Piyasasında

IX.II.  Avrupa Birliği’nde

 

    X.    MSK Yeterlilik Belgesi Nasıl Alınır?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Telif hakkı, Meslek Standardları Komisyonu (MSK)’na aittir. Bütün hakları saklıdır. Ankara, Türkiye 1998.


I.         MESLEK STANDARDI

 

F     Meslek Standardı Nedir?

 

Meslek Standardı, bir mesleğin gereklerinin kabul edilebilir standardlarda yerine getirilebilmesi için ihtiyaç duyulan asgari bilgi, beceri, tutum ve davranışları gösteren normlardır.  Meslek standardları ayrıca, başta çalışanlar, eğitimciler ve işverenler olmak üzere, ilgili bütün kesimlere, bir mesleğin başarı ile yürütülebilmesi için gerekli olan nitelikler ve o meslekte yeterlilik belgesi alabilmek için yapılacak sınavlarda aranacak ölçme ve değerlendirme kriterleri hakkında fikir vermektedir.

 

Bir Meslek Standardı  genel olarak aşağıdaki hususları içermektedir:

 

·                 standardın hazırlandığı seviye için yaygın olarak kullanılan mesleki unvan ve tanım,

·                 bir mesleğin gereklerini uygun olarak yerine getirmek için  kişinin yapması gereken görev ve işlemler,

·                 genel olarak kullanılan araç-gereç ve ekipmanlar,

·                 bir mesleğin gereklerini uygun şekilde yerine getirebilmek için kişinin sahip olması gereken genel bilgi ve beceriler ile  tutum ve davranışlar,

·                 mesleğin uzmanlık dalları ile birlikte mevcut durumu ve gelecekte göstereceği eğilimler.

 

F   Meslek Standardına Neden İhtiyaç Duyuluyor?

 

Meslek Standardı hazırlanmasının başlıca amaçları:

 

·                 işgücü piyasasında, belirli bir meslekte istihdam edilebilmek için işgücünde aranan mesleki yeterlilikleri ortaya koymak,

·                 işgücü piyasasının ihtiyaç duyduğu mesleki yeterlilikleri ortaya koyarak, eğitim programcılarına  müfredat hazırlamada yardımcı olmak,

·                 kişilerin, sözkonusu mesleki yeterliliklerle donatılmasına yönelik olarak sunulan mesleki eğitim, meslek değiştirme, mesleki ilerleme vb. eğitim hizmetlerine destek vermek,

·                 eğitim ile işyaşamı arasında sağlam köprüler kurularak, işyaşamının eğitime ilgi, katılım ve katkısını artırmak,

·                 iş değiştirme ve işe yerleştirme faaliyetlerine yardımcı olmak,

·                 Türk ekonomisinin uluslararası rekabet gücünün, nitelikli işgücü ile desteklenmesine yardımcı olmak,

·                 uluslararası normlara uygun, saygın ve güvenilir bir sınav ve belgelendirme sisteminin kurulmasına yardımcı olmak, 

·                 bütün kesimlerce kabul gören mesleki yeterlilik belgelerine sahip işgücünün sayı ve oranını artırmak,

·                 mesleki yeterlilik belgelerine sahip işgücü istihdamının yaygınlaştırılmasıyla tüketiciye daha kaliteli mal ve hizmet sunulmasına destek vermek,

·                 mesleki yeterlilik belgesi sahibi nitelikli işgücü hareketliliğini artırmak, ve

·                 uzun vadede işsizliğin azaltılmasına ve istihdamın geliştirilmesine katkıda bulunmaktır.

 

F     Meslek Standardı Nasıl Hazırlanıyor ?

 

            Meslek Standardları, MSK’nun uygulama birimi olan ATHB (Araştırma ve Teknik Hizmetler Birimi) tarafından çalışma yaşamını temsil eden çeşitli büyüklükteki (küçük, orta, büyük) işyerlerinden gelen ve bizzat alanda çalışan meslek uzmanları ile sıkı bir işbirliği içinde hazırlanmaktadır. Hazırlanan meslek standardı daha sonra, MSK tarafından önerilen ilgili kuruluşlara gönderilmekte ve görüşleri alınmaktadır.  MSK tarafından onaylandıktan sonra ise ilgili tüm tarafların kullanımına sunulmaktadır.  Meslek Standardları hazırlanırken, bir yandan Türk işgücü piyasasının ve ekonomisinin gereklilikleri yansıtılmaya çalışılmakta, öte yandan uluslararası gelişmelerin de gözden uzak tutulmamasına çaba gösterilmektedir. Standard hazırlama çalışmalarında, gerek ülke içi gerekse uluslararası alanda yapılmış çalışmalardan, kaydedilmiş gelişmelerden yararlanılmaktadır. Elinizdeki standardın VII’nci ve VIII’nci bölümlerinde uluslararası meslek  sistemleri ile karşılaştırma yapılmıştır.

 

 

F           Meslek Standardları genel olarak üç ayrı  seviye (1, 2, 3)  gözönüne

alınarak hazırlanmaktadır

 

            Seviye 1:  Bu seviyede çalışan kişi, mesleğin  gerektirdiği rutin ve basit görev ve işlemleri yapabilir.

 

            Seviye 2:  Bu seviyede çalışan kişi, geniş veya dar bir meslek alanında, o mesleğin gerektirdiği bir kısmı rutin olmayan ve kompleks nitelikli görev ve işlemleri yapabilir.  Bu görev ve işlemleri yerine getirirken bireysel sorumluluk alabilir ya da başkaları ile işbirliği içinde çalışabilir.

 

            Seviye 3:  Bu seviyede çalışan kişi, geniş veya dar bir meslek alanında, o mesleğin gerektirdiği çoğunlukla rutin olmayan ve kompleks nitelikli görev ve işlemleri değişik koşullarda yapabilir.  Bu görev ve işlemleri yerine getirirken önemli ölçüde sorumluluk alabilir ve kendi başına karar verebilir. Çoğunlukla yanında çalışanları yönlendirir ve denetler.

 

            Elinizdeki meslek standardı 3. seviyedeki bir Fotoğrafçı için hazırlanmıştır.

 

 

II.        UNVAN VE  TANIMI

 

Unvan:   Fotoğrafçı (Seviye 3)

 

Tanım: Fotoğrafçı, kendi başına ve belirli bir süre içerisinde, fotoğraf çekimi öncesi hazırlıkları yapma, görüntüye estetik yorum katma, makine ve ışık ayarlarını yapma, fotoğraf çekme, sayısal görüntü işleme, kopyalama tekniklerini uygulama, film ve kart okuma, rötuş ve fotokimyasal laboratuvar çalışmalarını yapma bilgi ve becerisine sahip nitelikli kişidir.



III.      FOROĞRAFÇI'NIN YAPTIĞI GÖREV VE İŞLEMLER

 

            Fotoğrafçı, işletmenin genel çalışma prensipleri doğrultusunda, araç, gereç ve ekipmanları etkin bir şekilde kullanarak,  işçi sağlığı, iş güvenliği ve çevre koruma düzenlemelerine ve mesleğin verimlilik ve kalite gerekliliklerine uygun olarak, aşağıdaki görev ve işlemleri yerine getirir.

 

 

GÖREVLER

İŞLEMLER

A

İş Organizasyonu Yapmak

A01

İşçi sağlığı ve iş güvenliğine ilişkin önlemlerin alınmasını sağlamak

 

 

A02

İş programı yapmak

 

 

A03

Çalışılan alanın temizliğini sağlamak

 

 

A04

Stüdyonun fotoğraf çekimine hazır olmasını sağlamak

 

 

A05

Karanlık odanın fotoğraf  baskısına hazır olmasını sağlamak

 

 

A06

Malzeme kontrolü yapmak

 

 

A07

Makine ve ekipmanın periyodik bakımının yapılmasını sağlamak

 

 

A08

Sipariş teslim almak

 

 

A09

Siparişi teslim etmek

 

 

A10

Filmleri dosyalamak

 

 

A11

Atıkların değerlendirilmesini sağlamak

B

Stüdyoda Çekim Yapmak

B01

Makinenin ayarlarını yapmak

 

 

B02

Işık ayarlarını yapmak

 

 

B03

Müşteriyi ve/veya nesneyi çekime hazırlamak

 

 

B04

Görüntüyü kaydetmek

C

Stüdyo Dışı Çekim Yapmak

C01

Çekim yerinin keşfini yapmak (1)

 

 

C02

Ortamın   çekime  hazır  olmasını   sağlamak (1)

 

 

C03

Çekim için film seçimi yapmak

 

 

C04

Ekip ve ekipmanları çekime hazırlamak

 

 

C05

Prova çekiminin kontrolünü yapmak (1)

 

 

C06

Çekim yapmak

 

 

C07

Müşteriden onay almak (1)

 

 

C08

Ekipmanın stüdyoya ulaşmasını sağlamak

D

Film Banyo İşlemlerini Yapmak

D01

Filmi banyoya hazırlamak

 

 

D02

Fotokimyasal malzemeleri hazırlamak

 

 

D03

Suyun saflığını kontrol etmek

 

 

D04

Film geliştirme banyosu yapmak

 

 

D05

Film ağartma banyosu yapmak

 

 

D06

Film sabitleme banyosu yapmak

 

 

D07

Film renk banyosu yapmak (2)

 

 

D08

Filmi  pozitife  çevirme  banyosu  yapmak (2)

 

 

D09

Film temizleyici ve koruyucu banyosu yapmak

 

 

D10

Filmi kurutmak

 

 

D11

Filmlerin tasnifini yapmak

 

 

D12

Filme rötuş yapmak

E

Baskı Yapmak

E01

Kağıt ve filme kalibrasyon yapmak

 

 

E02

Test baskısı yapmak (3)

 

 

E03

Kartı pozlandırmak

 

 

E04

Kart geliştirme ve renk banyosu yapmak

 

 

E05

Kart ağartma ve sabitleme banyosu yapmak

 

 

E06

Kart temizleyici ve koruyucu banyosu yapmak

 

 

E07

Kartı kurutmak

 

 

E08

Pozitife rötuş yapmak

 

 

E09

Filmi arşivlemek

 

 

E10

Karta film numarasını basmak

 

 

E11

Kartları kesmek

 

 

E12

Kartları sunuma hazır hale getirmek

 

 

E13

Sonuçların densitometrik değerlendirmesini yapmak

F

Sayısal (Bilgisayarlı) Fotoğraf Çekmek

F01

Makineye elektronik kayıt birimini yüklemek

 

 

F02

Görüntüyü kaydetmek

 

 

F03

Görüntüyü bilgisayara yüklemek

 

 

F04

Görüntünün rötuşunu yapmak

 

 

F05

Negatife (slayta) çevirmek

 

 

F06

Görüntünün çıktısını almak

G

Mesleki Gelişime İlişkin Faaliyetleri Yürütmek

G01

Yardımcı elemanlara eğitim vermek

 

 

G02

Meslekle ilgili toplantı, seminer vb. faaliyetlere katılmak

 

 

G03

Meslekle ilgili yayınları, teknolojik gelişmeleri izlemek

 

 

G04

Meslekle ilgili hizmet içi eğitim, işbaşı eğitim vb. faaliyetlere katılmak

 

 

 

 

(1)           : Bu işlemler tanıtım amaçlı çekimlerde yapılmaktadır.

(2)           : Bu işlemler slayt çekimlerinde yapılmaktadır.

(3)           : Bu işlem agrandizör baskıda yapılmaktadır.

 

            Aşağıda  4. 5. ve 6.  bölümlerde yer alan listeler mesleğin geneli ile ilgili olup, mesleğin daha iyi anlaşılması için standarda dahil edilmiştir.  Sözkonusu listeler alfabetik olarak hazırlanmış olup,  bir işyerinden diğerine değişebilmektedir.

 

 

IV.              GENEL OLARAK KULLANILAN ARAÇ, GEREÇ VE EKİPMANLAR

 

Araçlar, Makine ve Ekipmanlar

 

 


1.                  Adaptör

2.                  Agrandizör

3.                  Akü

4.                  Askı

5.                  Banyo küveti

6.                  Bidon

7.                  Bilgisayar

8.                  Bilgisayar programları (photoshop, photostyler vb.)

9.                  Boya tabancası

10.              Compact disk

11.              Çerçeveleme makinesi

12.              Dekoratif aksesuarlar

13.              Densitometre

14.              Derece

15.              Dia çoğaltma makinesi

16.              El alet çantası

17.              Fırça

18.              Fotoğraf makinesi

19.              Fotoselgöz

20.              Hidrometre

21.              Isıtıcı

22.              Kabza

23.              Kağıt makas takımı

24.              Karanlık oda lambası

25.              Kart banyo makinesi

26.              Kelvinometre

27.              Kompresör

28.              Laminasyon makinesi

29.              Lens temizlik seti

30.              Marjör

31.              Maşa

32.              Mezur (sıvı)

33.              Mikser

34.              Minilab

35.              Numaratör

36.              Objektif

37.              Objektif filtresi

38.              Optik okuyucu

39.              Parasoley

40.              Phmetre

41.              Pipitre

42.              Polaroid fotoğraf makinesi

43.              Portatif deklanşör

44.              Poz saati

45.              Pozometre

46.              Profesyonel flaş sistemleri (flaş, paraflaş, akülü flaş, softbox, şemsiye)

47.              Renk analizörü

48.              Repredüksiyon standı

49.              Scanner (tarayıcı)

50.              Senkron kızağı

51.              Senkronize kablosu

52.              Slayt banyo makinesi

53.              Spiral

54.              Spotmetre

55.              Tambur (kurutma makinesi)

56.              Telekonvertör

57.              Terazi

58.              Tripot (sehpa)

59.              Yazıcı

 

 


 

Gereçler (Malzemeler)

 


1.                  Ampul

2.                  Asetik asit

3.                  Bant

4.                  Bisülfit

5.                  Bromür

6.                  Dia çerçevesi

7.                  Film (renkli, siyah-beyaz slayt filmi, APS film, instant film)

8.                  Filtre (kimyasal ve toz)

9.                  Hydrohyposülfit

10.              Hydrokinom

11.              Kalem

12.              Karbonat

13.              Kart

14.              Kılavuz (lider)

15.              Matolen

16.              Metol

17.              Numara bantı

18.              Pil

19.              Renkli film birinci banyo kiti ve starteri

20.              Renkli film dördüncü banyo kiti

21.              Renkli film ikinci banyo kiti ve starteri

22.              Renkli film üçüncü banyo kiti

23.              Renkli kart birinci banyo kiti ve starteri

24.              Renkli kart ikinci banyo kiti

25.              Renkli kart üçüncü banyo kiti

26.              Rötuş kalemi

27.              Rötuş sıvı boyası

28.              Rötuş toz boyası,

29.              Siyah-beyaz film birinci banyo kiti

30.              Siyah-beyaz film ikinci banyo kiti

31.              Siyah-beyaz film üçüncü banyo kiti

32.              Siyah-beyaz kart birinci banyo kiti

33.              Siyah-beyaz kart ikinci banyo kiti

34.              Siyah-beyaz kart üçüncü banyo kiti

35.              Siyanür

36.              Sodyum hidroksit

37.              Sülfit

38.              Sülfürik asit

39.              Temizlik malzemesi

40.              Tentürdiyot

41.              Zarf

 

 

 

 

 


 


 

V.        GENEL BİLGİ VE BECERİLER

 

1.                  Araç, gereç ve ekipman bilgisi

2.                  Çekim teknikleri bilgisi

3.                  Ekip içinde çalışma yeteneği

4.                  Fotoğraf kompozisyon bilgisi

5.                  Görsel yetenek

6.                  İletişim yeteneği

7.                  İnsan psikolojisi bilgisi

8.                  İşçi sağlığı ve iş güvenliği önlemleri bilgisi

9.                  Karar verme yeteneği

10.              Kavrama yeteneği

11.              Malzeme bilgisi

12.              Mesafe tahmini yapabilme yeteneği

13.              Mesleki kimya bilgisi

14.              Mesleki teknolojik gelişmelere ilişkin bilgi

15.              Mesleki terim bilgisi

16.              Öğrenme yeteneği

17.              Öğretme yeteneği

18.              Renk ve ışık bilgisi

19.              Temel bilgisayar bilgisi

20.              Yaratıcılık

 

 

VI.       GENEL TUTUM VE DAVRANIŞLAR (1)

 

1.                  Araştırmacı olmak

2.                  Çalışkan olmak

3.                  Çevre korumaya karşı duyarlı olmak

4.                  Dikkatli olmak

5.                  Dürüst olmak

6.                  Güleryüzlü olmak

7.                  Güzel ve etkili konuşmak

8.                  İnsan ilişkilerine özen göstermek

9.                  İş disiplinine sahip olmak

10.              İş güvenliğine dikkat etmek

11.              İşyeri çalışma prensiplerine uymak

12.              İşyerine ait araç, gereç ve ekipmanların kullanımına özen göstermek

13.              Kaliteye dikkat etmek

14.              Meslek ahlakına sahip olmak

15.              Planlı ve organize olmak

16.              Sabırlı olmak

17.              Soğukkanlı olmak

18.              Sorumluluk sahibi olmak

19.              Temiz olmaya özen göstermek

20.              Titiz olmak

21.              Yeniliklere açık olmak

22.              Zamanı iyi kullanmak

 

 

VII.     ULUSLARARASI STANDARD MESLEK SINIFLANDIRMA SİSTEMİ

            (ISCO-88) İLE KARŞILAŞTIRMA

 

            Elinizdeki "Fotoğrafçı Meslek Standardı" ISCO-88 sınıflandırma sisteminde "Fotoğrafçılar, Görüntü ve Ses Kayıt Ekipmanları Operatörleri" ünite grubunda (Ana Grup 3, Alt-Ana Grup 31, Alt Grup 313 ve Ünite Grubu 3131) ve "Fotoğraf Baskı/Tab ve İlgili İşçiler" ünite grubunda (Ana Grup 7, Alt-Ana Grup 73, Alt Grup 734 ve Ünite Grubu 7344) yer almaktadır.

 

 

VIII.    AVRUPA BİRLİĞİ’NCE ORTAK KABUL GÖREN

MESLEK PROFİLLERİ  İLE KARŞILAŞTIRMA

 

Avrupa Birliği’nce ortak kabul gören meslek profilleri, kısa adı CEDEFOP olan Avrupa Mesleki Eğitimi Geliştirme Merkezi tarafından hazırlanmaktadır.

 

Elinizdeki "Fotoğrafçı Meslek Standardı", Avrupa Birliği’nin 30.10.1993 Tarihli ve C 295/64 Sayılı Resmi Gazetesi’nde yayımlanan "Fotoğrafçı" meslek profiline karşılık gelmektedir.

 

 

IX.       MESLEĞİN BUGÜNKÜ DURUMU VE GELECEKTEKİ EĞİLİMLER

 

IX.I.    Türk İşgücü Piyasasında

 

Günlük yaşantımızın bir parçası olan fotoğraf makinesi, günümüzde optik ve sayısal sistemlerin gelişmesi ile her sektöre farklı amaçlarla hizmet veren bir makine durumuna gelmiştir. Yaşamın bir kesitinin kayıt edilmesi olarak tanımlanan fotoğraf, bazı temel noktalarda gereksinim olmakla birlikte aynı zamanda insanların özel anlarını kaydetmek için kullandıkları bir araçtır. Günümüzde fotoğrafçılık mesleği bir sanat ve haberleşme aracı olarak ilerlerken; optik aygıtların gelişmesi sonucu astronomi, mikrobiyoloji, histoloji vb. bilim dallarında da giderek artan biçimde kullanılmaktadır. Meslekte edinilen bilgi ve beceriler, fotoğrafçılığın kullanıldığı pek çok alanda, özellikle reklamcılıkta, matbaacılıkta, basında, sinema ve video çekiminde kullanılmaktadır. İş yaşamında stüdyo fotoğrafçılığının yanısıra, tanıtım (sanayi ve reklam) fotoğrafçılığı ve aktüel fotoğrafçılık gibi yeni uzmanlaşma alanları da gözlenmektedir.

 

Teknolojik gelişmeler sonucunda, bilgisayarın sektöre girmesiyle ortaya çıkan dijital (sayısal) fotoğrafçılık ve son zamanlarda gelişen lazerle dijital baskının yakın gelecekte önemli bir yüzde ile yaygınlaşması ve klasik fotoğrafçılığın uygulama alanlarını genişletmesi beklenmektedir. Giderek bilgisayar kullanımı ve bilgisayarda görüntü işleme, fotoğraf kimyası ve lazer yazıcılardaki gelişmeleri izlemek önem kazanmaktadır. Gelecekte de hem teknik hem sanatsal beceriler önem kazanmaya devam edecektir.

 

Kişilerin amatör ve hobi boyutunda fotoğraf çekimi yapabilmesi, makinelerin gelişmesi ile fotoğraf çekiminin kolaylaşması, meslekteki talebi laboratuvar hizmetlerine yönlendirmiştir. Laboratuvar hizmetlerindeki makine parkının gelişmesi ise işletme giderlerini  ve ilk yatırım maliyetini yükseltmiştir.

 

Fotoğraf çekimindeki sanatsal katkı mesleği uzmanlaşmaya yönlendirirken, laboratuvar hizmetlerindeki hızlı teknolojik gelişmeler işletmeleri sürekli yeni yatırımlara zorlamaktadır. Verilen hizmetin özelliği nedeniyle, müşteri ilişkilerinde ve yapılan işlerde dikkat ve özen ön plana çıkmaktadır.

 

Fotoğrafçılık mesleğinde gelişen teknoloji özellikle laboratuvar hizmetlerinde kendini göstermiş, bu alanda çalışan bayan işgücü sayısında artışlar gözlemlenmeye başlamıştır. Bu meslekte eğitim örgün eğitim yoluyla değil, daha çok geleneksel yollarla, iş başında eğitim şeklinde verilmekte, iyi eğitim görmüş nitelikli fotoğrafçılara olan talep giderek artmaktadır.

 

 

IX.II.   Avrupa Birliği’nde

 

Bu bölümde fotoğrafçılık mesleğinin yer aldığı sektördeki genel eğilimler, çalışan işgücünün istihdam durumu, değişen mesleki vasıflar, teknoloji ve organizasyona ilişkin yenilikler ile müşteri talepleri açılarından ele alınmaktadır.

 

Türk işgücü piyasasındaki durumun anlatıldığı yukarıdaki bölümden farklı olarak bu bölümde, meslekten ziyade mesleğin içinde yer aldığı sektöre ilişkin genel nitelikteki bilgilere yer verilmiştir. CEDEFOP kaynaklarından(*)  yararlanılarak özetlenilen bu bilgiler Avrupa Birliği’ne üye ülkeler bazında farklılıklar gösterebilmektedir.

 

Son yıllarda basım ve yayın sektöründe belli bölgelerde yoğunlaşma ve rasyonalizasyon görülmektedir. Sektörde çalışanlar, yeni üretim yöntemleri, işyerlerinin üretim dışı alanlara kayması ve bilgisayar destekli yeni teknoloji yardımıyla metin, görüntü ve ses işlemlerinin biraraya getirilmesi nedeniyle büyük zorluklarla karşılaşmaktadırlar. İşgücünün istihdam edildiği birçok işletme günümüzde yerini yüksek vasıf gerektiren büro işlerine bırakmıştır. Günümüzde, sayfa düzeni, grafik tasarım ve kopyalama işlemlerinin bilgisayar olmadan yapılması söz konusu değildir. Buna ek olarak baskı donanımları da otomatik olarak kontrol edilmektedir.

 

Makine imalatçıları genellikle kendi uzman teknisyen, bakım ve onarım personelini istihdam ettiğinden; bu vasıflara sahip kişiler matbaalarda giderek daha az istihdam olanağı bulmaktadırlar. Bu durum ise meslekte çalışanların sahip olmaları gereken yeni  meslek profillerinin oluşmasına sebep olmuştur. Sanatsal ve el sanatlarına yönelik üretim yöntemleri ve bunlara uygun olarak kişilerin sahip olduğu mesleki gereklilikler halen kullanılmakla birlikte hızla azalmaktadır.

 

Dar anlamda basım sektöründe çalışanların sahip olmaları gereken meslek profilleri ile yayın sektörü meslek profillerinin bütünleşeceği tahmin edilmektedir. Yeni bilgi depolama yöntemleri, kolay kullanımlı yazılımlar, video kasetler ve CD’ler bilgi/iletişim piyasasında giderek daha etkili olmaktadır. Ucuz ve kullanıcıya yönelik iletişim olanakları bilgiye hızlı ve ekonomik şekilde ulaşılmasını sağlamaktadır.

 

Gazete, dergi ve kitap piyasasında istihdam olanakları iyi olmakla birlikte ürün çeşitliliğinde azalma beklenmektedir. Basım ve yayın sektörlerinde büyümenin devam edeceği tahmin edilmektedir. Yeni medya olarak bilinen kablolu TV, uydu yayını, şifreli TV ve video alanlarında da büyüme beklenmektedir.

 

Sinema pazarının büyük olasılıkla küçülmesi sözkonusu olmakla birlikte, kamu ve özel televizyon kanallarının artan taleplerinin film endüstrisi tarafından televizyon ve video filmleri üretilerek karşılanması nedeniyle sektörün bu küçülmeden etkilenmeyeceği sanılmaktadır.

 

Bu gelişmeler doğrultusunda iletişim ağlarının kurulması ve dağıtım hizmetlerinin sunulması; telekomünikasyon hizmetlerinin yenilenmesine, ses, metin ve görüntünün sayısal aktarımını yapan ağların tüketicilere ve küçük ölçekli işletmelere ekonomik olarak sağlanma hızına bağlıdır. AB içerisinde mevcut olan, birbirinden farklı ve hatta birbiriyle çelişen teknik standardların uyumlu hale getirilmesi ve kullanıcıya kolaylık sağlayacak şekle getirilmesi gerekmektedir. Bu uygulamanın, (gerekirse özel AB programları yardımıyla) başarı kazanması sektör ve çalışanları üzerinde önemli etkiler yapacaktır.

 

 

X.        MSK YETERLİLİK BELGESİ NASIL ALINIR?

 

            MSK tarafından onaylanmış bir MSK Yeterlilik Belgesi almak isteyen adaylar, yetkisi MSK’ca onaylanmış bir kurumun yapacağı yeterlilik sınavını başarıyla geçmek zorunda olacaktır.

 

            Sınav ve belgelendirme sistemine ilişkin düzenlemeler önümüzdeki dönemde MSK tarafından belirlenecektir.

 

 

 

 

1)       Meslek Analiz Çalışması sırasında, alan uzmanları tarafından genel tutum ve davranışlar sıralanmıştır. Ancak, bu hususlar sınav ve değerlendirmede esas alınmayacaktır.

2)       Kaynak: Sellin, Burkart; CEDEFOP, Supplement to the Compendium of occupational profiles at the skilled blue-and white-collar worker level-situation and trends: supply and demand for skilled workers-, Berlin 1995

 
    Yorum Says : 6     Okunma  :   5033   Eklendii Tarih : 15.10.2010  
  

 

1  2  3  4  5  6  7  8  9  10   

Bu erie  1   Kii Puan Verdi. eriin Puan Ortalamas  10

 

  

   Yorum Yap

 

sim :

Mail :

Yorum

 

Kaln Yazi talik Yazi Alt izgili Yazi Sola Daya Ortala Saa Daya Resim Ekle  Link Ekle

  
 
 
 
    

ANASAYFA  |  YELER  |  ARV  |  RESMLER  |  ZYARET DEFTER  |  LETM

   2010 |  Copyright 2010 - AFO

Ynetim Paneli

Adapazary Fotoğrafçılar Odası AFO